UKUKHULA
  • About
    • Nederlands >
      • Over
      • Zaaien
      • Ontkiemen
      • Groeien
      • Fast Track
    • English >
      • About
      • Seeding
      • Sprouting
      • Growing
      • Fast Track
  • Contact

Growing Your Business.

Groeien​: Jouw bedrijf opschalen.


Exponentiële groei: ​10X ? ​

In deze fase is het tijd om jouw bedrijfsmodel stevig in jouw bedrijf te verankeren. Het afstemmen van het bedrijfsmodel op de markt is in dit stadium de sleutel. Ukukhula kan jou helpen bij het opzetten en versterken van jouw systemen, communicatie, processen en metrieken. Wanneer we een sterke basis hebben opgebouwd, is het tijd om jouw bedrijf exponentieel te laten groeien.

Ja, er zijn formules die je kunt gebruiken om jouw bedrijf minstens tien keer sneller, beter en goedkoper te laten groeien. In een tijd waarin talloze nieuwe kansen zich voordoen, is er een nieuw type bedrijf ontstaan: de Exponentiële Organisatie. Ze verstoren de traditionele, lineair ingestelde bedrijven met hefbomen, platformen en nieuwe technologieën. Twee belangrijke factoren stellen jou in staat om hierin te slagen:
  1. Toegang tot middelen die je niet bezit.
  2. Informatie is jouw grootste troef.
​Informatie heeft, betrouwbaarder dan welk ander activum, de potentie om regelmatig in volume te verdubbelen. De sleutel tot succes is om, in plaats van zelf activa te ontwikkelen, toegang te bemachtigen tot waardevolle bestaande informatieverzamelingen. De echte, fundamentele vraag in ons exponentiële tijdperk is: wat kan er nog meer met (bestaande) informatie worden gedaan? Het belangrijkste effect, als jij toegang verkrijgt tot bezittingen van derden en deze informatiseert, is dat jouw marginale kosten tot nul dalen. Het enige dat je hoeft te ontwikkelen is een verslavende gebruikerservaring en een waardevol algoritme.

Gebruik hefbomen

We laten je zien hoe je hefbomen kunt gebruiken om jouw bedrijf een boost te geven. De belangrijkste hefbomen zijn:
  1. De tijd van andere mensen
  2. Activa van andere mensen
  3. Geld van anderen

Voorbeelden van andermans tijd zijn:
  • Staff-on-demand platformen zoals Gigwalk, Fiverr, Upwork, Roamler, TaskRabbit en Amazon's Mechanical Turk;
  • Competitieplatforms zoals Xprize, Topcoder en Kaggle;
  • Je community en crowd activeren (vrijwilligers) om problemen op te lossen, je oplossing op de markt brengen en het opschalen van ontwikkelen en testen;
  • Meer traditionele outsourcing van gestandaardiseerde diensten (zoals hosting of klantenservice) aan leveranciers.

Voorbeelden van activa van andere mensen zijn:
  • Platforms en datasets van andere organisaties;
  • Sensoren die jouw gebruikers of partners al bezitten en gebruiken, zoals satellieten, thermostaten, smartphones, voertuigen en elk ander apparaat dat gegevens kan verzamelen en verzenden;
  • Onroerend goed, productiecapaciteit en voertuigen die je kunt lenen, huren of leasen.

Voorbeelden van geld van anderen zijn:
  • Crowdfunding en peer-to-peer bankieren;
  • Uitgeven van je eigen cryptocurrency middels een initial coin offering (ICO);
  • Engel-investeerders en durfkapitalisten;
  • Leningen en kredietlimieten bij banken en leveranciers, of de tijd tussen financieringscycli overbruggen met behulp van een creditcard of hypotheek;
  • Onderhandse of publieke verkoop van obligaties en aandelen, wellicht een beursintroductie.

Van passie naar winst

Exponentiële organisaties denken bijna per definitie GROOT. Daar is een goede reden voor: als een bedrijf klein denkt, is het onwaarschijnlijk dat een bedrijfsstrategie wordt gevolgd die een snelle groei zal realiseren.

Laat passie, zingeving en plezier voor je werken. Gebruik geweldige verhalen om werknemers, klanten, gebruikers en leveranciers voor jouw bedrijf aan te trekken, zoals honing bijen aantrekt.

Je moet je niet concentreren op wat jouw organisatie doet, maar op wat het wil bereiken. Je probeert de harten en geesten - en verbeeldingskrachten en ambities - van de mensen binnen en buiten je organisatie te vangen.

Het belangrijkste resultaat is het genereren van een culturele beweging die zo inspirerend is dat deze spontaan op eigen kracht begint te werken en uiteindelijk zijn eigen gemeenschap, stam en cultuur rond jouw bedrijf ​creëert.

Ukukhula zal je ondersteunen door jouw verhalen en vertelkunsten aan te scherpen, je droomklanten op te sporen en de betrokkenheid van de gemeenschap via sociale technologieën te vergroten.

Exponentiële groei

Ontdek hoe jouw bedrijf een exponentiële groeicurve kan laten zien, dankzij de geïntegreerde toepassing van community management, growth hacking, big data, slimme algoritmen en nieuwe technologieën. We helpen je dashboards in te stellen met bruikbare meetwaarden om je te helpen focussen op meetbare groei in gebruikers, klanten en inkomsten, of op zijn minst tractie en marktaandeel.

Jouw eerste product of dienst is nu breed beschikbaar en krijgt tractie, het is ook tijd om jouw waardeladder en verkooptrechter(s) te ontwikkelen. We zijn ook in staat om je te helpen bij het verbeteren van jouw vaardigheden met betrekking tot growth hacking, content marketing, direct-response marketing en funnel hacking.

In dit stadium, wanneer je sterke groei laat zien en makkelijk investeerders en personeel kunt aantrekken, zullen wij je in contact brengen met investeringsbankiers of andere geïnteresseerde partijen wanneer jij of jouw investeerders een exit of IPO overwegen. We zullen je coachen bij het exit- of IPO-proces.
Foto

Info

Seeding
Sprouting
Growing

Services

Accelerated Startup

Enroll

Partners

Contact
Utrecht Center for Entrepreneurship
© Copyright 2015 - 2020 UKUKHULA.  All rights reserved.
UKUKHULA is a brand of Prama Investments b.v.


Webdesign by Dennis van der Spoel Productions b.v.
  • About
    • Nederlands >
      • Over
      • Zaaien
      • Ontkiemen
      • Groeien
      • Fast Track
    • English >
      • About
      • Seeding
      • Sprouting
      • Growing
      • Fast Track
  • Contact